خدمات نمایشگاهی، طراحی و غرفه سازی

غرفه نمایشگاهی چیست؟

غرفه نمایشگاهی ابزاری قدرتمند، زائیده برنامه ریزی دقیق و ایده خلاق طراحی و به منزله ویترینی است برای نمایش انواع فعالیت ها و تکنیک های فروش. غرفه نمایشگاهی یک تصویر چند بعدی از پیام های بازاریابی و فروش است.

غرفه مجموعه ای از سازه های فیزیکی نیست بلکه واسطه بازاریابی یکپارچه ایست که از ویژگی های فیزیکی خود برای ایجاد فرصت های فروش محصولات و خدمات استفاده می کند.

غرفه سازی نمایشگاهی چیست؟

غرفه سازی نمایشگاهی یعنی ایجاد یک فضای محدود فروشگاهی برای مدت زمان موقت است. در گذشته غرفه سازی به شکل ساده و بی آلایش و با کمترین امکانات انجام می شد. همین که فروشنده ها می توانستند با استفاده از یک سازه جداکننده چوبی یا فلزی فضای نمایشگاهی را بین خود و فروشنده مجاور، تقسیم کنند، یک غرفه ایجاد می شد. اما در حال حاضر غرفه سازی به حوزه علم طراحی و دکوراتیو وارد شده و آن را به امری پیچیده تبدیل کرده است؛ سازه های مدولار هشت پر و اسپیس فریم ها.

غرفه های نمایشگاهی باید بتوانند نیازهای بازاریابی و برندینگ شرکت ها را برآورده سازند. بنابراین شاخصه زیبایی و جذابیت یکی از مهم ترین ویژگی های غرفه ها به شمار می رود که در زمان طراحی باید به آن توجه ویژه شود.

نکاتی در مورد طراحی غرفه های نمایشگاهی:

  • غرفه انبار نیست

طراحی غرفه چیزی بسیار فراتر از پر کردن فضا با اشیای موجود در انبار سازمان است. بسیاری از کارفرماها در آخرین لحظاتی که باید به نمایشگاه بروند از واحد خدمات یا روابط عمومی می ‍خواهند چیزهایی را برای بردن به نمایشگاه آماده کنند. در نتیجه بسیاری از غرفه های نمایشگاهی بیشتر به انبار شرکت ‍ها و سازمان‌ها شباهت دارند تا یک اثر هنری …

  • غرفه اثر هنری است

غرفه محل تجلی هنری طراح و نشان دهنده سطح دانش و بینش فرهنگی هنری و سلیقه وی است.

متریال های مورد نیاز در غرفه سازی نمایشگاهی:

اغلب غرفه های نمایشگاهی که در حال حاضر استفاده می شوند، از نوع پیش ساخته و با ترکیب ظاهری همگون و زیبا هستند و در آن ها از فرم های متنوع استفاده می شود. برای ساخت این نوع غرفه ها از متریال های پلی اتیلن و pvc استفاده می شود. این متریال ها اغلب سبک هستند و جابجایی غرفه ها را ساده تر کرده اند. یکی از ویژگی های این نوع غرفه ها ترکیب بندی، کارایی و زیبایی آن ها می باشد.

برخی دیگر از غرفه های از پیش ساخته، از جنس پروفیل های آلومینیومی هستند و برای سرهم کردن آن ها از یراق آلات و صفحات پرکننده استفاده می شود. این نوع غرفه ها وزن بیشتری نسبت به نوع قبلی دارند، اما استحکام آن ها بیشتر است.

در ادامه نمونه هایی از فعالیت های موسسه آرین آویژه در زمینه طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی را خواهید دید…

غرفه سازی نمایشگاهی آرین آویژه